Het Lot

Recensie van Biblion over Het Lot is te lezen op Bol.com

Vanaf vandaag is op bol.com de recensie van Biblion over Het Lot te lezen.

Ik vind het een mooie recensie en ben er heel blij mee. De doelgroep is door de recensent goed benoemd. “Sympathiek verhaal waarbij jongeren in een positief daglicht worden gesteld. Leestechnisch kan het door jongere lezers gelezen worden, moeilijke woorden worden spelenderwijs uitgelegd. Door thematiek en uitwerking is het vooral geschikt voor lezers vanaf ca. 15 jaar.

Heb je Het Lot gelezen? Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat op mijn site, of bij bol.com of bij de uitgever. Natuurlijk mag je ook op alle drie de websites een berichtje achterlaten 🙂 .

Dit is de recensie:

De 15-jarige Ruben (ik-figuur) woont bij zijn moeder en opa in huis omdat zijn vader en oma zijn overleden. Hij wil dolgraag de hoofdprijs winnen in de loterij als hij van zijn opa voor zijn verjaardag een maandlot cadeau krijgt. Daarop blijkt de hoofdprijs van 27,5 miljoen euro te zijn gevallen. Deze jongerenroman moet het niet hebben van de spanning , maar geeft een beeld van de twijfel die ontstaat als je zo’n megabedrag wint. De verlokkingen zijn groot. Ruben krijgt aanzoeken van wildvreemde mensen, koopt alvast zijn gewenste droomauto en wil geld beschikbaar stellen voor de bestrijding van opa’s ziekte. Samen met zijn gezworen vrienden richten ze de stichting MGM op, Mensen Gelukkig Maken. Mensen kunnen via deze stichting geld lenen dat ze dringend nodig hebben. Dat blijkt geen eenvoudige opgave, want misbruik ligt op de loer. Het ziektebeeld van zijn opa wordt aan het eind niet verder uitgediept. Auteur, docente Nederlands, schreef twee jeugdboeken waaronder ‘Keten’* (2012). Sympathiek verhaal waarbij jongeren in een positief daglicht worden gesteld. Leestechnisch kan het door jongere lezers gelezen worden, moeilijke woorden worden spelenderwijs uitgelegd. Door thematiek en uitwerking is het vooral geschikt voor lezers vanaf ca. 15 jaar.

Ton Jansen

0 antwoorden